joi, 23 ianuarie 2014

Efectul de turmă și fabuliștii

Într-un post anterior am adus vorba de *efectul de turmă* și am spus că voi detalia ideea cât de curând.
Efectul de turmă,după părerea mea,exprimă ideea că oamenii sunt conduși de o anumită ideologie,o așa zisă *modă* la care participă mai toți oamenii slabi,ușor de spălat pe creier. Spre exemplu chestiile de la Zmenta,respectiv Doza de Haș și alte vlog-uri. O replică este repetată de o persoană de cel puțin 20 de ori sau mai multe chiar,și așa se tot transmite. Recunosc,o zic și eu o dată,de două ori,dacă e hilară,dar nu stau să răspândesc și toată ziua-bună ziua să repet replica respectivă,așa se produce efectul de turmă,de la unul la altul pleacă prostia cel mai ușor,la fel ca bărfa și răutățile.
Când văd ceva nou *hai să ne luăm și noi*,exemplu căciuli de la H&M care m-au plictisit.
Și țin să precizez, din nou, că nu tuturor li se aplică efectul de turmă.
Efectul de turmă sau cum îmi place să-l mai numesc *Maimuța ce vede,face* haha.

Persoanele fabuliste,sunt acele persoane care scot pe gură niște idei și niște povești așa de *wow* încât nici ei nu se cred câteodată când le spun. Ei sunt la modul că :" Am futut-o pe aia. Am fost acolo,am băut cu ăla,s-a lăsat cu bătăi" etc.(Cazul băieților) "Am avut geantă din-aia. Am fost cu respectivul o zi și i-am dat cu jet(când de fapt a fost invers). Am fost acolo și acolo."(Cazul fetelor). Îți dai seama că o persoană e fabulistă atunci când îți povestește despre o anumită chestie,te observă mirat și se dă din ce în ce mai fudul,ca și cum el ar fi protagonistul acțiunii,când de fapt totul e o născocire a imaginației sale,o dorință irealizabilă pentru el,pe care și-o asumă crezând că măcar așa va fi puțin împlinit.
E o ramură a falsității,fabulismul.

2 comentarii: