sâmbătă, 25 ianuarie 2014

Viciile și lipsa voință

Observ din ce în ce mai multe persoane controlate de unele vicii(alcoolul,țigările,drogurile chiar și mâncarea/dulciurile).
“Nu mai beau decât paharul ăsta…apoi gata cu băutura” spun cei controlați de alcool.
Nu mai fumez decât pachetul asta, e ultimul,apoi ma las…pentru ca, dacă vreau, mă pot lăsa oricând”  spun cei controlați de țigări/droguri.

“De mâine mă schimb, voi deveni un cu totul alt om,vreau ca de mâine să am o viaţă nouă.”
Acestea fiind doar câteva exemple de afirmații făcute de persoanele controlate de vicii,lipsite de voință.
Nu trebuie să existe acel *mâine*,în momentul în care îți dorești să renunți la vicii,atunci trebuie să pui punct,nu mâine,nu după acea ultimă țigară,nu după ultimul pahar.
Lipsa voinței conduce la asta. Majoritatea își doresc să se lase,dar se plâng că nu pot,că simt nevoia să fumeze..nu e chiar așa,ideea că trebuie să fumezi/să bei vine din mintea voastră,ați obișnuit organismul cu acel viciu,îl vedeți ca și un rău necesar,când de fapt este un rău distructiv(nu cred că există un rău necesar,zic).
Am fumat și eu la un moment dat,majoritatea spunându-mi că îți dă o stare de calm,de relaxare,că te eliberează de stres. După un timp am început și eu să cred asta și mereu când eram întrebat de ce fumez,dădeam acest motiv,până la un moment dat,când am realizat că relaxarea/eliberarea de stres era doar din capul meu,fiindcă așa am auzit de la alții.
O parte din cei care fumează/beau/se droghează o fac din simplul fapt că au anturaje în care majoritatea fac asta și simt nevoia să intre în rând cu lumea,să fie și ei cineva,când de fapt se distrug ca și persoane,iar în societate sunt percepuți ca fiind persoane slabe,ușor influențabile. Și de asta sunt ușor de corupt și se apucă și ei,regretând decizia luată. Alții se apucă de aceste vicii doar din cauza unor probleme. Ei văd o scăpare în vicii,ceea ce nu e adevărat.Dimpotrivă,vă agravează sau vă creează mai multe probleme.
Trebuie să vi se întipărească ideea că este un rău distructiv,care nu are absolut nimic benefic,nu vă ajută cu nimic. Trebuie să vă găsiți voința să renunțați de bună voie cât încă puteți face asta și nu aveți probleme cu sănătatea,fiindcă o să regretați mai încolo.

2 comentarii:

  1. Stii ca , odata ce esti numit "dependent" de tigari , sanatatea scade pe planul grijilor. Asadar , vointa scade la randul ei. Ce ai putea face pentru a-ti recapata vointa ?! Sa-ti faci rau , nu la rang fatal , ci cat sa vomiti de vreo 3,4 ori si sa stai toata ziua la pat , pacalindu-te singur ca e din cauza tigarilor , un fel de :-? automanipulare =)). Eh , daca ajungi la ideea ca tigarile iti fac rau , ajungi si la ideea ca ti-e frica sa mai fumezi , de-aici iti recapeti vointa si pui punct din start.

    RăspundețiȘtergere