luni, 3 februarie 2014

De unde atâta tristețe?

Observ din ce în ce mai multe persoane care cad în depresie,care se plâng de orice neajuns,își insultă prietenii/părinții din cauza eșecurilor din dragoste,eșecurile academice și alte impasuri.
Recunosc că am fost și eu în asemenea depresii cauzate de eșecurile din dragoste și cele academice,problemele din familie și altele. Mă plângeam prea mult,aruncam vina de la o persoană la alta,eu nevăzându-mi greșelile,mă închideam în mine.
Am fost readus pe calea normalității,de către un bun prieten al meu,care mi-a povestit despre budism și despre "cele patru adevăruri nobile".
Cele patru adevăruri nobile” – 1) a trăi înseamnă să suferi (dukkha), 2) suferința este cauzată de dorință (tanha, sau „atașament”), 3) suferința poate fi eliminată prin eliminarea tuturor atașamentelor și 4) acest lucru este dobândit urmând calea nobilă cu opt brațe. „Calea cu opt brațe” constă din a avea 1) o vedere, 2) o intenție, 3) o vorbire, 4) o acțiune, 5) un trai (viața de călugăr), 6) un efort (energii corect direcționate), 7) o înțelegere (meditare) și 8) o concentrare (focalizare) corectă. Învățăturile lui Buddha au fost strânse în tripitaka, sau „trei coșuri”. http://www.gotquestions.org/Romana/budism.html

Suferința există doar în mintea noastră,fiindcă o lăsăm să pătrundă. Ideea lui Buddha,legată de *Cele patru adevăruri nobile*,este aceea că suferința este generată de atașamente,de sentimente. Că ar trebui să renunțăm la sentimente sau să ne mulțumim cu suferința și să o acceptăm,ceea ce nu trebuie să facem. Trebuie să găsim începutul depresiei,al suferinței și să îl eliminăm. Nu putem renunța la sentimente,pentru că e ca și cum am renunța la umanitate,și nu putem accepta suferința,noi ca oameni simpli,fiindcă ne-ar distruge cu timpul,ne-ar face inimă rece,ne-ar termina psihic.
Trebuie să învingem depresia cu gânduri pozitive,cu focalizarea pe un subiect mult mai important și de o amploare mai mare. Viciile nu sunt o scăpare din depresii,îți creează mai multe probleme.
Spre exemplu,eu m-am concentrat pe schimbarea mentalității mele,m-am concetrat aspura evoluției mele ca persoană fizică și psihică și asupra țelurilor mele pe viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu