marți, 11 februarie 2014

Sentimentul de răzbunare

Probabil unul dintre cele mai întâlnite sentimente,este acela de răzbunare. Să simți furia aceea intensă care îți împinge mintea câte unele lucruri pe care le văzusei doar în filme.
Crezi că nu o să ai liniște,nu o să atingi pacea sufletească până nu îți vezi *adeversarul* învins,îngenunchiat,cerșindu-ți milă,cerându-și iertare în fața ta.
Am fost și eu cuprins de acest sentiment la un moment dat,și am crezut că e bine ce fac,că persoana respectivă merită să sufere atât timp cât și eu am suferit,dar nu e tocmai așa.
"Răzbunarea este întotdeauna plăcerea unui suflet mic,slab și fără vlagă"
Nu lăsați furia și setea de răzbunare să vă întunece rațiunea,s-ar putea să regretați acțiunile luate.
"Ochi pentru ochi, și dinte pentru dinte"
Mulți merg după zicala asta,crezând că dacă lor li s-a făcut un rău,merită imediat întors. Însă mai de apreciat și mai de luat în seamă ar fi următorul citat:
"Ochi pentru ochi,iar lumea va deveni oarbă"
De când eram mic,eram nervos pe ceilalți copii care râdeau de mine sau mă batjocoreau și făceau glume pe seama mea,iar eu simțeam nevoia să le întorc *favoarea*,însă mama mea mereu mi-a spus,și nu cred că o să uit asta niciodată,indiferent de circumstanță:"Ce ție nu îți place,altuia nu face". Acest exemplu putând fi luat în considerare indiferent de natura conflictului. Dacă cineva a râs de tine sau te-a batjocorit sau ți-a făcut ceva rău,care te-a supărat,te-a înfuriat și te-a făcut să-i dorești răul persoanei respective,întoarce și celălalt obraz,pari tu mai *laș* pe moment,iar când te aștepți mai puțin,persoanei respective i se va întâmpla ceva rău,regretând cele făcute.
Să nu vedeți niciodată în răzbunare,o cale spre pace interioară,spre fericire sau spre împlinire sufletească. Răzbunarea nu duce decât la mai mult rău,la mai multe probleme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu